TRANSITIE
Bij de ingebruikname van een nieuw zorgoproepsysteem komt meer kijken dan alleen het technische ontwerp en bouw van het systeem. Voordat het systeem goed gebruikt kan worden, is het noodzakelijk dat er nagedacht is over hoe dit systeem bijdraagt aan het uitdragen van de visie van uw organisatie, maar ook aan hoe alle medewerkers en andere stakeholders hierbij betrokken worden. Wat betekent het nieuwe systeem voor hen? Wat wordt er met hen gecommuniceerd, hoe worden de nieuwe werkprocessen ingericht, hoe wordt bereikt dat mensen echt anders gaan werken? Zo zijn er nog veel meer vragen waar in het traject een antwoord op gevonden moet worden. Dit vraagt een bepaalde mate van veranderingsbereidheid en innovatievolwassenheid van uw organisatie.
Consyst kan uw organisatie stap voor stap adviseren en begeleiden om met elkaar te komen tot een succesvolle implementatie van het nieuwe systeem en geslaagde transitie naar het ‘nieuwe werken’.
TECHNOLOGIE
Er kunnen overwegingen zijn waardoor een uitgebreid traject niet passend of haalbaar is. Het ontbreekt bijvoorbeeld aan tijd, omdat het systeem zeer dringend aan vervanging toe is. Of het ontbreekt aan financiële middelen of u hebt al ruime ervaring met het succesvol implementeren van technologiesystemen. Consyst kan dan als uw technologiepartner optreden.
Als technologiepartner richt Consyst voor uw organisatie het geïntegreerde communicatiesysteem voor de oproepafhandeling van zorgoproepen, calamiteiten, welzijn en persoonlijke veiligheid in. Hiervoor vragen wij bij uw medewerkers uit welke functionaliteiten gebruikt gaan worden in de dagelijkse praktijk. Daarnaast instrueren wij de medewerkers die met het nieuwe systeem gaan werken over de werking. Op de dag van in gebruik name zijn onze technische en zorginhoudelijke mensen aanwezig om deze overgang te begeleiden en waar nodig uw medewerkers van extra informatie te voorzien.